Vedoucí kurzů kojenců a batolat, instruktorka:
|
Mobil |
E-mail |
Kateřina Fikejsová: |
737 954 140 |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Plavání kojenců
Provozní a návštěvní řád plavání kojenců a batolat
Přihláška kojenců do plavecké školy
Význam plavání kojenců a batolat
Ze všech předností, které kojenecké "plavání" má, je nejhodnotnější psychický a citový dopad tohoto zájmu na všechny členy rodiny. Dítě má z pohybu ve vodě v těsné blízkosti rodiče radost, těší se na něj. Rodiče to motivuje věnovat se dítěti více, než vyžaduje základní péče. Tím se lépe poznávají, získávají k sobě hlubší citové pouto a zájem o sebe.
|
Psychický a citový dopad - prohloubení vzájemného porozumění a citové vazby mezi rodičem a dítětem.
Fyzické otužení organismu rodiče i dítěte - plavající děti jsou v porovnání s dětmi, které neplavou prokazatelně otužilejší - zdravější.
Kvalitní psychomotorický vývoj.
Rozvoj rovnováhy, koordinace pohybů a orientačních schopností dítěte.
Význam pro záchranu života - pokud dítě, které pravidelně plave, spadne do vody, reaguje většinou klidně a nenastává šoková reakce.
Zpestření denního režimu rodičů i dětí.
Příprava na vstup do kolektivu - děti si postupně a nenásilně zvykají na kolektiv dětí a lidí kolem sebe.
Dítě se naučí spolupracovat, soustředit, je bystřejší.
Dítě lépe jí i spí.
Kojeneckým "plaváním" dosahujeme v kombinaci s rehabilitací velmi dobrých výsledků při léčení tělesně postižených dětí, kojenců s lehkými odchylkami neuropsychického vývoje nebo lehkými mozkovými disfunkcemi a s chronickým onemocněním horních cest dýchacích.
|
|
Pojem plavání kojenců a batolat
I když jsme zvyklí používat název "plavání" kojenců. Nejde vůbec o to naučit kojence a batolata plavat. U nejmenších dětí jde především o radostnou hru rodičů s dětmi ve vodě s využitím kladného vztahu k vodnímu prostředí, ve kterém se vyvíjelo v nitroděložním životě. Přesto však má kojenecké "plavání" velký význam pro pozdější výuku plaveckých způsobů.
Děti se přirozenou a hravou formou postupně učí základním plaveckým dovednostem, které musí zvládnout každý, kdo se chce naučit plavat. Naučí se splývat v poloze na zádech i na bříšku, vydechovat do vody, skákat, s úsměvem se potápět a orientovat pod vodou. Především však získá cit pro vodu, který je důležitý pro pohyb ve vodě a nezbytným předpokladem pro pozdější výuku plavání.
Plavat plaveckými způsoby učíme děti až kolem - 4 roku věku dítěte, kdy dokážou věrněji reprodukovat pohyb. Děti do tří let nejsou schopny se naučit plavat správnou plaveckou technikou, přesto s jejím nácvikem začínáme co nejdříve (od 9.měsíce věku). Pro získání správného a účinného plaveckého pohybu je potřeba hodně úsilí a trpělivosti rodičů.
Kdy začít a proč?
|
|
- Nejlépe od narození, dítě je na vodu přirozeně adaptováno, nemá z ní strach.
- Dítě je ve vodě nadlehčováno, tím se daleko snadněji pohybuje a lépe rozvíjí.
- Rodiče získají včas cenné informace v oblasti správné manipulace s dítětem a jeho psychomotorického vývoje.
- Čím dřív tím lépe, raději později než vůbec.
- V prvním roce dítě prochází nejbouřlivějším vývojem a první dny, týdny, měsíce a roky života je nejdůležitější období v životě člověka, kdy se formuje základ citů, vztahů a návyků.
|